Życie można przeżyć tylko na dwa sposoby: albo tak, jakby nic nie było cudem, albo tak, jakby cudem było wszystko.
Albert Einstein
dedykacja dla thesecretofnabu.com
Gra nosi nazwę Tajemnica Nabu. To kryminał science-fiction. Fabuła rozgrywa się w bazie kosmicznej z dala od Ziemi. Ale jest to fantastyka taka bardziej realna. Nie ma tu kosmitów, ani kosmicznej technologii rodem z Gwiezdnych Wojen.
Są ludzie pracujący gdzieś poza naszą planetą, przybywasz Ty i dochodzi do wypadku. Twoim zadaniem jest odnalezienie się w nowej rzeczywistości i rozwiązanie zagadki kim jesteś i co dzieje się w bazie.
Czemu jako pierwszy projekt gra S-F? Pewnie dlatego, że to mi w duszy gra. Od dzieciństwa zaczytywałem się w lekturach S-F, choć nie tylko w takich. A czemu kryminał? Bo potrzeba było zagadki, dreszczyku emocji, wątku sensacyjnego, czegoś do rozwikłania przez gracza.
Cechy wspólne projektów:
– Cały świat, który poznajesz podczas zabawy opisany jest dźwiękiem, nie ma tu żadnego obrazka, prócz menu startowego.
– Oprogramowanie ma działać na komputerze z każdym systemem operacyjnym, a do tego nawet na bardzo słabym sprzęcie.
– Aplikacja ma też działać na urządzeniach mobilnych. Możesz wygodnie położyć się i maziać palcem po ekranie smartfona.
– Sterowanie jest ograniczone do minimum i tak przygotowane, aby zminimalizować potrzebę otwierania oczu. Do wyboru jest klawiatura, myszka lub ekran dotykowy komórki. Robiłem też testy z rozpoznawaniem mowy, ale w pierwszym projekcie nie będę wdrażał tego sterowania.
Wszystkie projekty są po to, aby wyciszać i pobudzać wyobraźnię, lecz myślę także o nich jako o narzędziach terapeutycznych. Zwłaszcza, jeśli chodzi o trzeci projekt – generator. Nie zagłębiałem się jeszcze w ten aspekt, lecz coś mi mocno podszeptuje, że taki właśnie będzie główny cel trzeciego projektu.
Projekty pozwolą na zbadanie:
– Wzmocnienie relaksacji, obniżenie stopnia stresu.
– Wzmocnienie koncentracji, poprawa zdolności przyswajania wiedzy.
– Stymulacja wyobraźni, co przekłada się na łatwiejsze wydobywanie obrazów w wyobraźni.
– Wzmocnienie postrzegania przestrzennego i orientacji w terenie.
– Zbadanie wpływu technik relaksacyjnych na poprawę umiejętności interpersonalnych, współżycia w grupie.
– Zbadanie użyteczności formy zabaw edukacyjnych i relaksacyjnych na bazie tego rodzaju narzędzi, czyli sterowalnych słuchowisk, inaczej mówiąc – gier audio.